Teatre "887", de Robert Lepage de la Cia. Ex Machina

Activitat a Barcelona

Dates: del 29/10/2015 al 30/10/2015


Teatre "887", de Robert Lepage de la Cia. Ex Machina





DiesHoresPreus
dijous i divendres a les 20:30 h Entrada general de: 29 e
dimarts i dimecres: 22 e (dies de l'espectador)
compra avançada:26 e(abans de la data d'estrena)

Entrada reduïda: 24,65 e
- Carnet jubilat
- Carnet estudiant
Menors 14 anys
- persones a l'atur
- Persones amb disminució
- Famílies nombroses i
monoparentals
- Carnet biblioteques
- Carnet TNC
- Carnet Mercat de les Flors
- Carnet TR3SC
- Carnet Teatres Comarcals

Entrada reduïda: 15 e
- Carnet Jove
- Carnet +25


Per abonaments consulteu
amb el Teatre Lliure


887 és un viatge al reialme de la memòria. La idea d´aquest projecte va sorgir dels records d´infantesa de Robert Lepage. Passats els anys, Lepage se submergeix en les profunditats de la seva memòria i es qüestiona la rellevància d´alguns records. Per què hem de recordar un nombre de telèfon de la nostra joventut si ja oblidem el nostre d´ara? Com pot una cançó infantil resistir la prova del temps, permanentment arrelada a les nostres ments, mentre el nom d´algú de qui ens vam enamorar se´ns escapa? Per què la informació sense sentit continua amb nosaltres, però d´altres de més útils les perdem?
Com treballa la memòria? Quins són els seus mecanismes subjacents? Com ressona un record personal en el record col·lectiu?
887 té en consideració diversos senyals commemoratius –els noms de parcs, carrers, fites i monuments– i el patrimoni històric del nostre voltant, del qual ja no sabem res. Per tant, la peça se centra en l´oblit, en l´inconscient i en aquest record que s´esvaeix amb el temps, i els límits del qual es compensen amb l´emmagatzematge digital, els munts de dades i la memòria virtual.
En aquesta era nostra, com és el teatre, un art basat en l´acte de recordar? Continua essent rellevant avui?
Totes aquestes preguntes es destil·len en una història en què Lepage, en algun punt entre la representació teatral i la conferència, revela el patiment d´un actor que –per definició, o per sobreviure– ha de recordar no només el seu text sinó també el seu passat, com també la realitat històrica i social que ha conformat la seva identitat.
Ex Machina

intèrpret Robert Lepage

ideació i direcció creativa Steve Blanchet / dramatúrgia Peder Bjurman / escenografia Sylvain Décarie / vestuari Jeanne Lapierre / utilleria Ariane Sauvé / il·luminació Laurent Routhier / imatge Félix Fradet-Faguy / música original i so Jean-Sébastien Côté

ajudant de direcció Adèle Saint-Amand / cap tècnic Paul Bourque / ajudant del cap tècnic Olivier Bourque / regidor Nadia Bélanger / tècnic de so Olivier Marcil / tècnic de llums Elliot Gaudreau / tècnic de vídeo Nicolas Dostie / sastressa i utillera Isabel Poulin / cap de maquinistes Chloé Blanchet / producció executiva Marie-Pierre Gagné / ajudant de producció Véronique St-Jacques / producció en gira Samuel Sauvageau / representant del director Lynda Beaulieu / distribució per l'Estat espanyol Pilar de Yzaguirre

producció Ex Machina per encàrrec del Programa artístic i cultural dels Jocs Pan Am i Parapan AM de Toronto 2015
coproducció le lieu unique - Nantes, La Comète - Scène Nationale de Châlons-en-Champagne, Edinburgh International Festival, Aarhus Festuge, Théâtre de la Ville - Paris, Festival d´Automne à Paris, Romaeuropa Festival 2015, Bonlieu Scène nationale d´Annecy, Ysarca Art Promotions - Pilar de Yzaguirre, Célestins - Théâtre de Lyon, Le Théâtre Français du Centre National des Arts d´Ottawa, Le Théâtre du Nouveau Monde - Montréal
producció associada (Europa i Japó) Richard Castelli - Epidemic

companyia subvencionada pel Canada Council for the Arts, Quebec's Arts and Literature Council i la City of Quebec.
Observacions:
887 és un viatge al reialme de la memòria. La idea d´aquest projecte va sorgir dels records d´infantesa de Robert Lepage. Passats els anys, Lepage se submergeix en les profunditats de la seva memòria i es qüestiona la rellevància d´alguns records. Per què hem de recordar un nombre de telèfon de la nostra joventut si ja oblidem el nostre d´ara? Com pot una cançó infantil resistir la prova del temps, permanentment arrelada a les nostres ments, mentre el nom d´algú de qui ens vam enamorar se´ns escapa? Per què la informació sense sentit continua amb nosaltres, però d´altres de més útils les perdem?
Com treballa la memòria? Quins són els seus mecanismes subjacents? Com ressona un record personal en el record col·lectiu?
887 té en consideració diversos senyals commemoratius –els noms de parcs, carrers, fites i monuments– i el patrimoni històric del nostre voltant, del qual ja no sabem res. Per tant, la peça se centra en l´oblit, en l´inconscient i en aquest record que s´esvaeix amb el temps, i els límits del qual es compensen amb l´emmagatzematge digital, els munts de dades i la memòria virtual.
En aquesta era nostra, com és el teatre, un art basat en l´acte de recordar? Continua essent rellevant avui?
Totes aquestes preguntes es destil·len en una història en què Lepage, en algun punt entre la representació teatral i la conferència, revela el patiment d´un actor que –per definició, o per sobreviure– ha de recordar no només el seu text sinó també el seu passat, com també la realitat històrica i social que ha conformat la seva identitat.
Ex Machina

intèrpret Robert Lepage

ideació i direcció creativa Steve Blanchet / dramatúrgia Peder Bjurman / escenografia Sylvain Décarie / vestuari Jeanne Lapierre / utilleria Ariane Sauvé / il·luminació Laurent Routhier / imatge Félix Fradet-Faguy / música original i so Jean-Sébastien Côté

ajudant de direcció Adèle Saint-Amand / cap tècnic Paul Bourque / ajudant del cap tècnic Olivier Bourque / regidor Nadia Bélanger / tècnic de so Olivier Marcil / tècnic de llums Elliot Gaudreau / tècnic de vídeo Nicolas Dostie / sastressa i utillera Isabel Poulin / cap de maquinistes Chloé Blanchet / producció executiva Marie-Pierre Gagné / ajudant de producció Véronique St-Jacques / producció en gira Samuel Sauvageau / representant del director Lynda Beaulieu / distribució per l'Estat espanyol Pilar de Yzaguirre

producció Ex Machina per encàrrec del Programa artístic i cultural dels Jocs Pan Am i Parapan AM de Toronto 2015
coproducció le lieu unique - Nantes, La Comète - Scène Nationale de Châlons-en-Champagne, Edinburgh International Festival, Aarhus Festuge, Théâtre de la Ville - Paris, Festival d´Automne à Paris, Romaeuropa Festival 2015, Bonlieu Scène nationale d´Annecy, Ysarca Art Promotions - Pilar de Yzaguirre, Célestins - Théâtre de Lyon, Le Théâtre Français du Centre National des Arts d´Ottawa, Le Théâtre du Nouveau Monde - Montréal
producció associada (Europa i Japó) Richard Castelli - Epidemic

companyia subvencionada pel Canada Council for the Arts, Quebec's Arts and Literature Council i la City of Quebec.

se celebra a:
Teatre Lliure
Pl Margarida Xirguel Poble Sec
08004 BARCELONA
es venen les entrades a:
Teatre Lliure - Taquilla Sala Fabià Puigserver *Pg Sta Madrona
Pg Santa Madronael Poble Sec
08038 BARCELONA
es venen les entrades a:
Palau de la Virreina - Tiquet Rambles
C la Ramblael Raval
08002 BARCELONA
es venen les entrades a:
Teatre Lliure - Taquilles Sala Teatre Lliure de Gràcia
C Montsenyla Vila de Gràcia
08012 BARCELONA