Cicle "Mani Kaul"

Activitat a Barcelona

Dates: del 20/1/2021 al 31/1/2021


Cicle "Mani Kaul"
web: www.filmoteca.cat





Preus
Entrada general de: 4 e

Entrada reduïda: 3 e
- Estudiants
- Persones a l'atur
- Persones jubilades
- Família nombrosa
- Família monoparental
- Carnet joveo de l'European Youth Card
- Carnet Xarxa Biblioteques
- Persones amb discapacitat física,
psíquica o sensorial grau 33%

Filmo 10: 20 e
(10 sessions, no nominal)


De nen, Mani Kaul prenia la seva miopia per la visió normal. Potser per això, des de la primera vegada que va anar a veure una pel?lícula amb ulleres, no va poder deixar de pensar en el cinema. Al cèlebre Institut de Cinema, hi va tenir de professor Ritwik Ghatak, el qual, juntament amb Robert Bresson, el va transformar com a cineasta. La fusió del treball de tots li va fer comprendre que el cinema havia de transcendir la il?lustració d'una idea a favor de la sensualitat, i que tota imatge és indescriptible i innombrable. D'aquesta manera, Kaul va ser considerat el primer cineasta "no literari" del cinema indi.
 
En l'estudi de la història, la mitologia o el folklore, i de certes tradicions com el haiku, la música tradicional índia, la terrisseria o la pintura en miniatura, Kaul va trobar la seva manera de transposar al cinema la lògica de l'elaboració i la dispersió. Exemplificades en la improvisació en una sola escala pròpia de la música raga, era capaç de transformar cada figura, particular i enigmàtica, en un concert de percepcions fluides. Contra les convencions de la convergència narrativa i les habituals construccions estructurades, la sensació d'un objecte podia ser filmada simplement a partir dels volums, els angles, la llum o el contrast.

Consulteu programació en aquest enllaç.
Observacions:
De nen, Mani Kaul prenia la seva miopia per la visió normal. Potser per això, des de la primera vegada que va anar a veure una pel?lícula amb ulleres, no va poder deixar de pensar en el cinema. Al cèlebre Institut de Cinema, hi va tenir de professor Ritwik Ghatak, el qual, juntament amb Robert Bresson, el va transformar com a cineasta. La fusió del treball de tots li va fer comprendre que el cinema havia de transcendir la il?lustració d'una idea a favor de la sensualitat, i que tota imatge és indescriptible i innombrable. D'aquesta manera, Kaul va ser considerat el primer cineasta "no literari" del cinema indi.
 
En l'estudi de la història, la mitologia o el folklore, i de certes tradicions com el haiku, la música tradicional índia, la terrisseria o la pintura en miniatura, Kaul va trobar la seva manera de transposar al cinema la lògica de l'elaboració i la dispersió. Exemplificades en la improvisació en una sola escala pròpia de la música raga, era capaç de transformar cada figura, particular i enigmàtica, en un concert de percepcions fluides. Contra les convencions de la convergència narrativa i les habituals construccions estructurades, la sensació d'un objecte podia ser filmada simplement a partir dels volums, els angles, la llum o el contrast.

Consulteu programació en aquest enllaç.

se celebra a:
Filmoteca de Catalunya
Pl Salvador Seguíel Raval
08001 BARCELONA
es venen les entrades a:
Filmoteca de Catalunya
Pl Salvador Seguíel Raval
08001 BARCELONA
organitzat per:
Filmoteca de Catalunya
Pl Salvador Seguíel Raval
08001 BARCELONA