Festes de Santa Eulàlia: Instal?lació interactiva "Sous les violons, la plage!"

Activitat a Barcelona

Dates: del 11/2/2021 al 14/2/2021


Festes de Santa Eulàlia: Instal?lació interactiva "Sous les violons, la plage!"
web: barcelona.cat/santaeulalia





DiesHoresPreus
dijous, divendres i dissabtes de 10:00 h a 20:00 h Entrada Gratuïta
diumenge d'11:00 h a 19:00 h


Destrucció col?lectiva d'un quartet de Haydn.

Caldrà arrasar el quartet de corda, a pedrades. Sona el "Quartet de corda No. 66 en Sol major, Opus 77", de Haydn. Si més no, així era fa una estona. Cada impacte sobre els violins, la viola o el violoncel suposa una modificació mínima, aleatòria, de l´harmonia, el ritme o el timbre d´aquella veu, i amb cada encert ens allunyem una mica més de l´obra original.  A cada atemptat contra l´instrument, correspon una agressió contra la forma musical: veure la destrucció dels instruments i escoltar la descomposició del quartet de Haydn esperant que, en algun moment, n´acabi sorgint alguna platja.

La instal?lació vol jugar amb aquest sentit positiu de la destrucció i la seva capacitat de provocar esperança, tot i la incertesa del resultat final. La destrucció com a forma de progrés i creació col?lectiva. El quartet de corda, paradigma de la forma musical del classicisme (moment històric canònic i regulador per excel?lència), és un entramat rígid de normes formals i relacions restrictives entre les quatre veus. L´alteració d´una sola nota suposa portar la forma cap a llocs prohibits normativament.
Observacions:
Destrucció col?lectiva d'un quartet de Haydn.

Caldrà arrasar el quartet de corda, a pedrades. Sona el "Quartet de corda No. 66 en Sol major, Opus 77", de Haydn. Si més no, així era fa una estona. Cada impacte sobre els violins, la viola o el violoncel suposa una modificació mínima, aleatòria, de l´harmonia, el ritme o el timbre d´aquella veu, i amb cada encert ens allunyem una mica més de l´obra original.  A cada atemptat contra l´instrument, correspon una agressió contra la forma musical: veure la destrucció dels instruments i escoltar la descomposició del quartet de Haydn esperant que, en algun moment, n´acabi sorgint alguna platja.

La instal?lació vol jugar amb aquest sentit positiu de la destrucció i la seva capacitat de provocar esperança, tot i la incertesa del resultat final. La destrucció com a forma de progrés i creació col?lectiva. El quartet de corda, paradigma de la forma musical del classicisme (moment històric canònic i regulador per excel?lència), és un entramat rígid de normes formals i relacions restrictives entre les quatre veus. L´alteració d´una sola nota suposa portar la forma cap a llocs prohibits normativament.

se celebra a:
Arts Santa Mònica. Centre de la Creativitat
C la Ramblael Raval
08002 BARCELONA
organitzat per:
Arts Santa Mònica. Centre de la Creativitat
C la Ramblael Raval
08002 BARCELONA