Òpera "Otello" dirigida per Gustavo Dudamel

Activitat a Barcelona

Dates: del 27/3/2021 al 14/4/2021


Òpera "Otello" dirigida per Gustavo Dudamel





DiesHoresPreusObserv.
27 de març
30 de març
31 de març
6 d'abril
7 d'abril
9 d'abril
12 d'abril
13 d'abril
14 d'abril
a les 19:00 h Entrada general de: 15 a 275 e Informació sobre abonaments i
descomptes a la web i taquilles
del teatre
28 de març a les 17:00 h
10 d'abril a les 18:00 h


El director de l'Orquestra Filharmònica de Los Àngeles, Gustavo Dudamel, substitueix el mestre Riccardo Frizza, que suspèn la seva participació a Otello per motius d´agenda. L'òpera de Verdi, basada en la obra de Shakespeare, comptarà amb un total d´onze funcions, totes incloses en abonaments del Teatre.

Quan Verdi es va tancar a escriure una òpera basada en l'Othello de Shakespeare, inicialment va voler titular-la Jago, atès que l'Otello de Rossini encara gaudia d'un gran èxit. Atret per la maldat d'un personatge manipulador i obsessiu, Verdi li va regalar algunes de les pàgines i frases musicals de l'obra. D'altra banda, el gelós musulmà i la seva ingènua esposa acaben sent les víctimes de la seva audàcia diabòlica. Les celebrades frases d'entrada de l'heroic Otello, en una de les entrades més grans de la història de l'òpera, seguides d'un pla perfecte ple de mentides i estratègies, condueixen a la desintegració d'un Otello obsessiu i gelós, així com a la mort de Desdemona. Jago, en la seva estratègia, veu aquesta feblesa en Otello. Entre la magnificència del guerrer noble i virtuós del primer acte i l'home que se suïcida veient la seva decadència moral, hi ha una lenta degradació. Al final ja és un "altre". La intensitat de la tragèdia aquí s'amaga en la intimitat de dubtar d'un mateix. La producció de Keith Warner per al Covent Garden emfatitza les llums i les ombres, la bondat i la maldat: els conflictes violents que es troben en el bell mig de la història.

Fitxa artística:
Direcció musical Gustavo Dudamel
Producció de la Bayerische Staatsoper, amb la direcció d´escena d´Amélie Niermeyer,
Observacions:
El director de l'Orquestra Filharmònica de Los Àngeles, Gustavo Dudamel, substitueix el mestre Riccardo Frizza, que suspèn la seva participació a Otello per motius d´agenda. L'òpera de Verdi, basada en la obra de Shakespeare, comptarà amb un total d´onze funcions, totes incloses en abonaments del Teatre.

Quan Verdi es va tancar a escriure una òpera basada en l'Othello de Shakespeare, inicialment va voler titular-la Jago, atès que l'Otello de Rossini encara gaudia d'un gran èxit. Atret per la maldat d'un personatge manipulador i obsessiu, Verdi li va regalar algunes de les pàgines i frases musicals de l'obra. D'altra banda, el gelós musulmà i la seva ingènua esposa acaben sent les víctimes de la seva audàcia diabòlica. Les celebrades frases d'entrada de l'heroic Otello, en una de les entrades més grans de la història de l'òpera, seguides d'un pla perfecte ple de mentides i estratègies, condueixen a la desintegració d'un Otello obsessiu i gelós, així com a la mort de Desdemona. Jago, en la seva estratègia, veu aquesta feblesa en Otello. Entre la magnificència del guerrer noble i virtuós del primer acte i l'home que se suïcida veient la seva decadència moral, hi ha una lenta degradació. Al final ja és un "altre". La intensitat de la tragèdia aquí s'amaga en la intimitat de dubtar d'un mateix. La producció de Keith Warner per al Covent Garden emfatitza les llums i les ombres, la bondat i la maldat: els conflictes violents que es troben en el bell mig de la història.

Fitxa artística:
Direcció musical Gustavo Dudamel
Producció de la Bayerische Staatsoper, amb la direcció d´escena d´Amélie Niermeyer,

se celebra a:
Gran Teatre del Liceu
C la Ramblael Raval
08002 BARCELONA
es venen les entrades a:
Gran Teatre del Liceu - Taquilles
la Ramblael Raval
08002 BARCELONA