OUT·SIDE Nova Creac(c)ióCicle de músiques inusuals a espais nous

Activitat a Hospitalet de Llobregat, l'

Dates: del 22/10/2022 al 26/11/2022




L’edició del 2022 del cicle OUT·SIDE, amb el concepte de Nova Creac(c)ió, parteix de la idea d’oferir experiències sonores i projectes que, per la seva naturalesa, qüestionin els cànons de la música clàssica-contemporània així com els formats de concert i tot l’imaginari que s’hi vincula i ens proposin maneres diferents o innovadores d’aproximar-nos a l’art.   A través de cinc propostes (cinc accions sonores) curades per Lluïsa Espigolé i Miquel Vich Vila, que van des de la música antiga fins a la música electrònica, el cicle OUT·SIDE vol acostar-se a totes les capes de la societat i obrir-se a nous públics, amb l’accent posat en projectes participatius i de creació comunitària.   OUT·SIDE’22: Nova Creac(c)ió estrenarà els nous directors artístics del cicle: Miquel Vich Vila i Lluïsa Espigolé.   El projecte Staring at the bin, de la compositora i performer Meriel Price, torna en aquesta edició del cicle OUT·SIDE arran de la bona acollida rebuda l’any anterior. En aquesta ocasió, el grup FRAMES Percussion i la mateixa compositora adaptaran una selecció de peces de teatre musical que conformen el projecte en diferents espais de la ciutat d’Amposta.   Una de les propostes més singulars de l’OUT·SIDE’22 és la Nuit#Couchée de l’Ensemble0, comissariada per Stéphane Garin. Es tracta d’una experiència musical de set hores de durada en què es convida el públic a passar una nit al Santa Mònica per escoltar les propostes de set artistes diferents. Per tal de desenvolupar aquest projecte el cicle ha realitzat la seva primera convocatòria d’artistes i col·labora amb BAU (Centre Universitari d’Arts i Disseny de Barcelona) per dissenyar i construir l’espai on el públic passarà la nit.   El quartet de saxòfons asLan ensembLe presenta La bocca, i piedi, il suono, del compositor italià Salvatore Sciarrino, una de les principals figures de la música occidental del s.XX. Aquesta peça de grans dimensions, en la qual es reuniran fins a 104 saxòfons, tindrà lloc al Centre d’Art Tecla Sala de l’Hospitalet de Llobregat. Per tal de dur a terme el projecte el quartet, amb l’ajuda del cicle, asLan ensemble realitzarà diferents workshops en els centres educatius que hi participin i també per a totes aquelles persones que s’hi vulguin apuntar a títol individual.   Un dels principals nexes d’unió entre els diferents cicles de peces que conformen el catàleg d’Alberto Bernal és la recerca i la deconstrucció del límit entre l’estètica i la sociopolítica. En el cas de la sèrie VOIDS això es manifesta a través de la idea d’anticomposició: agafar obres canòniques de la història de la música occidental i esborrar fragments de les partitures. Bernal col·laborarà amb l’ensemble Continuum XXI, un grup d’instruments històrics centrat en la interpretació de música antiga i contemporània, per realitzar una nova versió de VOIDS a partir de Die Musikalisches Opfer, de J.S.Bach.   El projecte que clourà l’edició d’enguany del cicle OUT·SIDE és The City Composing, ideat per l’artista Hara Alonso, que en aquest cas comptarà amb la col·laboració d’un ensemble d’estudiants de l’ESMUC. Aquest projecte parteix de la voluntat que la gent pugui participar en el procés creatiu de forma anònima. Durant un mes es deixaran llibretes en diferents espais públics de la ciutat de Barcelona que més tard es recopilaran i a partir d’aquests Hara Alonso crearà unes peces que es presentaran en format concert al Santa Mònica.   Podeu consultar la programació al web de l'OUT·SIDE   #ciclesifestivalsmusicals





Av. de Josep Tarradellas i Joan, 44

Centre d'Art Tecla Sala

93 4032620